Феномен
появи та швидкого росту слов’янської спільноти, що відбувся на початку
та всередині I тисячоліття нашої ери на теренах майже половини Європи,
до останнього часу не був зрозуміло та обґрунтовано пояснений з точки
зору його витоків, причин, мотивацій, зародження як явища.
Чому маса місцевих та прийшлих народів центрально-східної
Європи, отих вчорашніх венедів, скіфів, сарматів, готів, балтів,
кельтів, галів, фінів, угрів, гунів, булгарів, обрів за короткий
історичний період в 400-500 років стали частинами слов’янської
спільноти? Що мотивувало ці народи стати носіями слов’янських традицій,
вірувань у всій їх багатогранності? Чому їх привабило слов’янське
світосприйняття, організація суспільних взаємовідносин, побуту? Хто їм
це все запропонував? Де взялось джерело отого нового, слов’янського?
Пеpвые доводы в пользy сyществования славянского pyнического письма были
выдвинyты еще в начале пpошлого столетия; некотоpые из пpиводимых тогда
свидетельств ныне отнесены к глаголице, а не к "pyнице", некотоpые
оказались пpосто несостоятельными, но pяд доводов сохpаняет силy до сих поp.
Слово
"свастика" означає "святий захист" - від коренів
"сва" (святий) і "ст" (сталий, стійкий, стабільний,
сталевий, міцний). В індоарійських джерелах, наприклад, Бгаї'авадгіті (пісня
11), згадується привітання "Свастя!", тобто "Сва з тя!" —
"Святий з тобою!", "Бог з тобою!", "Мир вам!".
Як відомо, у середині II тис. до н. е. велика
група подніпровських арійців пішла в Іран та Індію. Провідну роль у цьому
поході грали степові кочовики, знані в науці під умовною назвою катакомбники.
Зрубники склалися в середовищі тих арійців, які лишилися на батьківщині. У
ранньозалізному віці до Північного Причорномор'я повернулися з Азії скіфи —
кровні нащадки давніших арійців, які колись помандрували на Схід. Скіфи
увібрали в свій етос пізніх зрубників.
Давним-давно в незапам’ятні часи зійшлися у смертельному герці велетенський змій- людожер і руський богатир. Чи довго вони билися, чи ні, про те вже ніхто сьогодні не знає. Відомо тільки, що, перемігши Горинича, запряг його витязь у богатирський плуг та й погнав чистим полем. Лише одну борозну спромігся проорати змій — надірвався, бідолашний. Ще й сьогодні могутнім валом здіймається той останній слід, залишений триглавим чудовиськом на землі Руській.
"Словник Ра" (інша назва - "Воскресіння Слова") - це
науково-фантастичний трактат про витоки мови. З допомогою "символічної
етимології" Олесь Бердник шукає в сучасній українській мові ряд слів, які
якнайкраще зберегли залишки праслов'янського сонячного культу (автор називає
його "Ра"). Тож цей твір можна назвати культурно-світоглядною
мовознавчою розвідкою, яка не претендує на науковий статус.
В історії та культурі кожного народу важливе місце займає
військова культура. Історія вчить нас, що найвищий стан військового мистецтва
завжди відповідав високій культурі і цивілізації народу, при яких лише і
можливе необхідне для успішного ведення війни найвище напруження всіх духовних
і матеріальних сил людей. Військові традиції, звичаї передаються з покоління в
покоління, на них виховуються діти, вони займають важливе місце у вихованні
майбутніх громадян-патріотів своєї держави. Український народ, який віками
стояв на межі Сходу і Заходу, захищав грудьми Європу від диких азійських орд,
віками плекав поряд з тисячолітньою хлібо-робською культурою і культуру
військову, ідеальним образом якої став образ Лицаря-козака.
В суспільстві щодня пропагуються різноманітні
права біженців, право голосу, права безробітних, права людини, і ціла низка
прав. Все сусіпльство зосередилось на правах, забувши, чомусь, про обов’язки.